czwartek, 19 czerwca 2014

Tutorial czyli przepis na ciasteczkową metamorfozę

W moim "artystycznym bałaganie", który ostatnio rozprzestrzenia się z prędkością dzikiego mustanga :) ( nie wiem czy też macie swoje mustangi ale mam cień nadziei, że nie jestem jedyną właścicielką "artystycznego bałaganu" ) znalazłam ostatnio świąteczne,bo w renifery - pudełko na ciasteczka.
Motyw reniferów jakoś nie do końca mi "leżał" więc po szybkim przeglądzie śpiących w szufladach serwetek wytypowałam babeczki. Kto nie lubi "babeczek"? Ja  raczej nie znam nikogo kto ich nie lubi  i nie mam na myśli jedynie męskiej części społeczeństwa :)
Więc dla Wszystkich chętnych podaje przepis na takie "babeczkowe pudełko"








  1. Przy pomocy papieru ściernego dosyć mocno przecieramy powierzchnię pudełka które chcemy poddać metamorfozie ( matowimy całość)
  2. Odpylamy i przecieramy pudełko preparatem odtłuszczającym np; denaturat 
  3. Przy pomocy gąbki nakładamy warstwę farby podkładowej ( ja użyłam Fluggera)
  4. Po wyschnięciu tam gdzie chciałam zrobić "przecierki" nałożyłam akrylową farbę w kolorze brązu
 
    5. Następnym krokiem jest użycie świecy tam gdzie planujemy "przecierki" oraz nałożenie farby akrylowej już "głównego koloru" u mnie jest to biała farba nałożona w dwóch warstwach. Czekamy aż wyschnie.
   5a. Wykonujemy "przecierki" przy użyciu papieru ściernego o średniej grubości i delikatnie wygładzamy papierem ściernym całość pudełka.
   6.  Teraz przechodzimy do naklejania wyciętych wcześniej z serwetki  " babeczek". Moje są 3D czyli nie leżą płasko na pokrywce pudła ale mają lekko wystające brzuszki:)
   7. Przy pomocy ołówka delikatnie obrysuj kształt babeczek w miejscach gdzie chcesz je umieścić na pudełku. Na zrobiony "obrys" babeczki nałóż masę przy pomocy małego dłutka, patyczka - drobnoziarnistą masę szpachlową ( ja użyłam  Pufas ( Fine Fill - biała). Masę dopasuj dokładnie do obrysu, na środku babeczek może być nieco więcej masy szpachlowej, przy końcach powinno być jej delikatnie mniej.
   8. Na tak przygotowaną masę szpachlową nakładaj od lewej lub od prawej strony wcześniej przyciętą babeczkę ( motyw jednowarstwowy z serwetki). Nakładamy " na sucho" na razie bez użycia kleju, delikatnie dociskając i wyrównując motyw suchym pędzelkiem. Ewentualny nadmiar masy szpachlowej który wystaje poza babeczkę delikatnie zabieramy przy użycia dłutka, patyczka.











 9. Po nałożeniu wszystkich babeczek - nakładamy na nasze motywy klej do decoupage ( jedną warstwę)
 9.a Wykonałam transfer na boku pudełka przy użyciu nitro - jak używać nitro pisałam w jednym z moich    poprzednich postów.
10.Po wyschnięciu nakładamy na całość jedną warstwę akrylowego lakieru ( ja użyłam Flugger połysk)
11.Po wyschnięciu lakieru zabezpieczyłam taśmą papierową naklejone babeczki  po to aby wykonać "kropkowanie" całego pudełka przy użyciu farby akrylowej z dodatkiem medium - opóźniacza do akryli i szczoteczki do zębów :)

 12. Po wyschnięciu kropek  na całość pudełka nakładamy kolejne warstwy lakieru.
 13. Wypełniamy pudełko ulubionymi ciasteczkami i cieszymy się z udanej metamorfozy :)

 Ufffff jak widzicie sporo tych kroków w metamorfozie pudełka ale mam nadzieję że może ktoś z Was skorzysta z tego materiału. Będzie mi miło jak zostawicie komentarze czy materiał jest jasny i przydatny :)

Zachęcam do metamorfozy
Pozdrawiam ciepło
Mag
 

2 komentarze:

  1. Świetne, też ostatnio robiłam pudełeczko na ciastka dla siostry z babeczkami, i pastą strukturalną:) zapraszam do obejrzenia mojego małego dziełka:) http://czasnahobbyblog.blogspot.com/2014/06/pudeeczko-dla-sis.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Kinga, Twoje pudełeczko śliczne aż chce się chrupać ze smakiem te babeczki :) i o diecie mowy nie ma :) :)

    OdpowiedzUsuń